Uitgeverij
Lang werkte ik bij WPG Uitgevers. Dat deed ik eerst als promotor/persvoorlichter bij De Arbeiderspers. Later werd ik uitgever van het imprint Archipel en tenslotte projectmanager op het groepskantoor van WPG. Ik volgde verschillende opleidingen op het gebied van strategisch communicatiemanagement (Rijksuniversiteit Groningen), e-commerce, digitale marketing en klantkennis (Beeckestijn) en organisatiepsychologie.
Het was altijd fantastisch om bij te dragen aan nieuwe boeken, om iets de wereld in te brengen wat er niet eerder was. En om daarmee mensen te inspireren, nieuw inzichten te geven. Een roman die een nieuwe kijk geeft op een herkenbaar dilemma, een psychologieboek dat nieuwe kennis brengt of biografie die je leven verrijkt. Boeken brengen welzijn.
Naar de publieke sector
Maar hoe prachtig dit werk ook was na bijna dertig jaar was het tijd voor een nieuw perspectief. Ik prees mij gelukkig dat ik mijn kennis van de uitgeverswereld en de vele contacten die ik daar had opgedaan kon gebruiken om een bijdrage te leveren aan de taken van de KB, Nationale Bibliotheek. Ik werd verantwoordelijk voor de afspraken met uitgevers op diverse terreinen; licenties van e-books, audiobooks en digitale tijdschriften, strategische samenwerkingen bij e-depot, digitalisering of onderzoek.
Deze nieuwe functie maakte het tevens mogelijk om als coach bij InterCoach te starten. Een organisatie waar werknemers van de Rijksoverheid terecht kunnen voor een coach bij werkgerelateerde vragen.
Uit het hoofd
Steeds meer ontdekte ik waar het voor mij om draaide bij de coaching: Ken Uzelve, bewustwording. En mijn oude patroon van meer kennis tot mij nemen, zou niet voldoende zijn bij mijn zoektocht, noch bij die van mijn coachees. Vertragen, leren luistern naar het lichaam, dat soms dingen eerder weet dan ons verstand (de steen op de maag, iets dat niet goed voelt)! Ik ging op pad en ontdekte nieuwe mogelijkheden. Die deel ik graag met mijn coachees.